Min bakgrund och intressen

Jag skapar alster inom textilt hantverk av bl.a stickning, virkning, sömnad, symaskinsbroderier och ibland i kombination och skapar smycken av pärlor av alla de slag.

Lyckan med att hålla på med hantverk är att man aldrig blir fullärd och kan hela tiden hitta på nya ideér på att skapa och kombinera allt man kan och lärt sig under alla år. Jag kommer använda bloggen för att visa vad jag gör och förhoppningsvis förmedla en del tips o ideér /Tua

söndag 22 augusti 2010

Syvecka i Fläckebo 2010

Under sommaren har jag varit på lapptäckskurs i Fläckebo utanför Sala. Där bor man och så syr man en hel vecka med andra som är lika intresserade av at sy och lära mer om lapptäckssömnad. Vi startade måndag kl 10.00 när alla anlänt med fika och sen syr vi från morgon ända in på nätterna. Under veckan åt vi frukost vid 8-tiden och så började vi att sy vid 9-tiden och sydde till minst kl 22.00, varje kväll. Alla bidrar med kunskap och tips och Gittan, som är kursledare, lär ut olika knep, tips och nya lapptekniker. ÅÅÅ det är så roligt och inspirerande och ger en massa inspiration för attt sy mera. Under veckan sydde jag en s.k. fruntimmersväska och när jag kom hem blev det en till. Att den kallas så beror nog på att den är rymlig och har måååånga fack, så man kan stoppa mycket av bra och ha i den. 
Jag vill härmed tacka kursledarna Gittan (ägare till Qquiltsugan i Sala) - som lärde oss mycket inom lappteknikens värld och Malin - som lärde oss och inspirerade till mycket inom återbrukets värld och till alla de som var med och bidrog till en underbar syvecka. Tack även till Albin som servade oss med mat och kaffe med ett glatt humör hela veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar